tisdag 18 september 2018

Vilken rolig överraskning vi fick imorse när plötslig vår rektor Malin dök upp och var med på vår samling och fika.
Det var Lovisas tur att bada så efter att ha ätit ett päron begav sig hon och Ellen av till bussen.
vi andra gick ut på rast vi var ute ganska länge och njöt av det fina vädret.
När vi kom in delade vi upp oss, så att alla eleverna fick ett enskilt arbetspass. Savannha jobbade med Peggy. Hon tränade på prepositioner och räknade. Dom avslutade med att läsa saga.
Max och Malin jobbade med några iPad-övningar. Sedan blev det lite sångstund.
Hanna och jag jobbade med att läsa och räkna. Vi tränade också på vilka saker som hörde ihop. Det gick som en dans.



















Dagens sista lektion roade vi oss med att titta på film. På morgonen när vi fikade pratade vi om tv-programmet "Amigo grande". Jag blev lite nyfiken när jag hörade om hur roligt det var. När jag satte igång programmet upptäckte jag snart att alla eleverna var bekanta med programmet och tyckte det var väldigt roligt.
Vi avslutade med att titta och berätta om dagens bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har vi sagt hej då och trevlig sommar till varandra och det är sommarlov för eleverna. Det har varit en ovanligt lång dag i skolan. Jag ...