torsdag 25 oktober 2018



I dag när vi avklarat samlingen och fikat, försvann jag iväg på möte.
Medans jag var iväg jobbade klassen med att nåltova. Nu är nästan alla ullbilder monterade på en bakgrund av filt.
Efter lovet börjar vi arbeta med ett nytt material. Då är det trä som står i fokus. Varje torsdagsförmiddag kommer vi att gå till träslöjden där vi skall träffa slöjdläraren och bekanta oss med miljön och materialen där.

Efter lunch hade vi smartboardlektion. På Lovisas begäran öppnade jag uppgiften med att identifiera djur. Max pekade och fick hjälp av kompisarna att trycka, så att vi hörde djurets läte.
Vi hann också med sagan om "De tre små grisarna".
Vi avslutade med att träna på widgetbilder.


I morgon är jag på utbildning hela dagen, Så då blir det inget blogginlägg. Men planen är att eleverna skall jobba med veckans bilder och på eftermiddagen är det sångstund.

Tak för den här veckan och så hoppas jag att alla får ett riktigt skönt lov. // Lisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har vi sagt hej då och trevlig sommar till varandra och det är sommarlov för eleverna. Det har varit en ovanligt lång dag i skolan. Jag ...