torsdag 11 oktober 2018

Medan Hanna och max började dagen med att jobba hårt i idrottshallen med Johan, började vi andra torsdagsmorgonen med samling. Innan dom trötta och hungriga ungdomarna från idrotten kom till klassrummet hann vi även med en lång stunds individuellt arbete.
Båda flickorna är väldigt duktiga på att läsa sina ord, så nu får jag se till att utöka deras ordförrådet.



























Efter rasten var det dax för estetisk verksamhet. Vi plockade fram ullen som vi tovade i måndags. På bordet hade jag lagt pärlor och ullgarn i olika färger.
Eleverna valde var och en hur dom ville dekorera sin ull. Alla jobbade fokuserat och med varierad assistans blev fyra fina konstverk snart färdigställda.



När vi ätit lunch och gick in för dagens sista lektion samlades vi runt bordet. Jag hade plockat fram alla fina fina teckningar som eleverna målat denna terminen. Var och en fick välja en som dom är extra nöjd med. Dessa skall jag laminera så det blir var sitt tallriksunderlägg att duka på när vi skall fika på förmiddagarna. 
Vi avslutade skoldagen med att titta på dagens bilder och berätta vad vi gjort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har vi sagt hej då och trevlig sommar till varandra och det är sommarlov för eleverna. Det har varit en ovanligt lång dag i skolan. Jag ...