torsdag 30 augusti 2018

Dagens stora händelse var att ta oss iväg till 4H-gården på Östra torn. Så när samlingen och förmiddagsfikat var avklarat och eleverna gått ut på rast, gick jag och hämtade vår cargobike.
Huvudmålet med turen var att Lovisa skulle få prova att åka cykel med mig.
Hon var först lite tveksam till projektet, men snart satt hon med hjälm och bälte på cykeln tillsammans med Savannha. Vi började med att promenera över skolgården. När vi kom ut på cykelvägen satte jag mig på sadeln och trampade igång motorn.
Savannha tycker om att åka cykel och Lovisa blev mer och mer bekväm. I början var hon lite spänd och ville att jag skulle köra sakta, men på vägen tillbaks satt hon nöjt och titta på allt vi körde förbi.
Max anslöt när vi kommit fram till gården och vi tittade tillsammans på alla djuren. Vi fick se hästar, getter, får, ankor och höns. Max som var med inne i stallet träffade också en gris.


På eftermiddagen tittade vi på bilder från utflykten och pratade om vad vi sett och gjort. Därefter jobbade vi lite med skoltavlan på smartboarden innan vi avslutade med att jag berättade sagan om pannkakan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har vi sagt hej då och trevlig sommar till varandra och det är sommarlov för eleverna. Det har varit en ovanligt lång dag i skolan. Jag ...