torsdag 17 januari 2019

Max började dagen med idrott. Han var inte jättesugen, men jobbade på bra ändå. Kasta boll var i alla fall kul. Ligga på mage och rulla runt möttes med protester.
Under tiden hade Savannha och Lovisa samling. Därefter tittade vi på hur deras skålar såg ut när vi plockade bort ballongerna inuti.
När det var dax för rast valde Savannha att stanna inne. Gör man det och jag har tid, så blir det gärna en stunds jobb på rasten.
Savannha jobbade bl.a. med sina ord och att räkna.
Lovisa och Max ville gärna vara ute och gunga.


När vi samlades igen i klassrummet var det dax för estetisk verksamhet. I dag hade jag gjort ett arbetsschema som eleverna fick träna på att följa. 
När var och en hämtat sitt material och valt färg, skulle gipsskålarna målas. Det var viktigt att måla insidan ordentligt. Det gjorde alla väldigt fint. Även utsidan på en del skålar fick lite färg.


När vi ätit och det var tid att börja jobba gick brandlarmet igång. Så det var bara att samla ihop oss och promenera iväg mot samlingsplatsen. Ännu har vi inte hört vad som satte igång larmet, men vi såg ingen eld. 
Väl tillbaks i klassrummet pratade vi om vad vi gjort i dag och berättade till bilderna. 

I morgon är jag ledig, så då blir det inget blogginlägg. På måndag är jag tillbaks i skolan igen. Trevlig helg / Lisa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har vi sagt hej då och trevlig sommar till varandra och det är sommarlov för eleverna. Det har varit en ovanligt lång dag i skolan. Jag ...