torsdag 2 maj 2019

Hela klassen möttes i klassrummet i dag för att ha samling. Vi pratade om att det är en ny månad och tränade på att säga och teckna maj. Vi tog reda på vem som var i skolan och satte upp bilder på det. Sedan berättade jag att vi skall börja med ett nytt arbetsområde nu när det har blivit vår på riktigt. Det skall handla om småkryp och vi tittade på bilder av vilka det kan vara.
Jag berättade också att vi dagens sista lektion skulle få besök av Catarina, som forskar på bedömning för lärande i särskolan.


Efter rasten hade jag plockat fram dom fina pappren som vi gjorde förra veckan, samt färg, penslar, schabloner och vatten. 
Det blev en hel rad med fina målningar, med olika färger och tekniker. Resultaten beundrades sedan innan det var dax att gå för att äta lunch. 


På dagens raster blev det inte så lång utevistelse. Eleverna tyckte det var kallt och valde att gå in. Lunchrasten ägnades på elevernas önskemål åt att titta på "Livet i Mattelandet". 
Skoldagen avslutades med att vi tittade på dagens bilder och pratade om vad vi gjort i dag. Vi hann också med att träna på att känna igen olika småkryp. 
Savannha ville gärna höra en saga, så det är klart vi fick se till att hinna med det också. Det var länge sedan jag berättade om "Petter och hans fyra getter. så den fick det bli.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har vi sagt hej då och trevlig sommar till varandra och det är sommarlov för eleverna. Det har varit en ovanligt lång dag i skolan. Jag ...