onsdag 8 maj 2019

Så var även den här skoldagen slut. Dagarna passerar i en rasande fart och snart är terminen slut. Jag vet knappast hur vi skall hinna med allt vi vill innan dess.
På onsdag nästa vecka tänker vi i alla fall att ni är välkomna hit för att titta på alla fina saker som eleverna har producerat det här läsåret. Ni är välkomna från kl. 10.00. Om ni inte har möjlighet att komma under skoldagen så hör av er så vi vet vilka som kommer senare och när. Mellan 11.00 och 12.00 har vi lunch. 

På förmiddagen i dag jobbade vi med ord och lästränng. Alla elever jobbade fokuserat och klarade sina individuella uppgifter fint.
Savannha jobbade med mig och hon gjorde bl.a. en samtalsmatta. Hon var fokuserad och genomförde uppgiften väldigt bra. Det var roligt att uppleva hur flera av bilderna stimulerade henne till reflektion och samtal.

 

 

Efter maten åkte Max och Savannha iväg till badet. Båda mycket glada och förväntansfulla. Max sjöng och kommunicerade hela vägen.
Lovisa var i skolan och jobbade med mig. Mest jobbade vi med att träna på hennes namn. Nu lägger hon utan problem alla bokstäver helt rätt. Efter att ha skrivit namnet med tangentbordet på smartboarden flera gånger gjorde hon även det självständigt och rätt.
I slutet av lektionen tog jag fram några roliga övningar i "skoltavlan". Vi avslutade med att Lovisa målade på smartboarden. Det tycker hon är roligt och lika roligt är det att sudda efteråt.

 


 

 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har vi sagt hej då och trevlig sommar till varandra och det är sommarlov för eleverna. Det har varit en ovanligt lång dag i skolan. Jag ...