måndag 20 augusti 2018

Oj vad snabbt det går att komma tillbaks till vardagsrutinerna.
På samlingen berättade alla eleverna att dom kände sig glada. Så härligt att möta dessa positiva elever, alltid lika sugna på skolarbete, varje morgon.

När vi fikat och haft rast var det dax för Max och Hanna att ha idrott med Johan. För Savannha och Lovisa stod det bild på schemat. Flickorna valde vilka färger dom ville använda och sedan målade dom koncentrerat en lång stund.
När målningarna var klara satte jag på Vivaldis hösten och sedan målade vi vackra mönster på smartboarden tills det var dax att äta lunch.



På eftermiddagen var det ombytta roller i idrottshallen och Max och Hanna jobbade i klassrummet med mig. Vi tränade på geometriska former. Hanna sorterade trianglar, kvadrater och cirklar. Max visade vilken cirkel som var stor, liten och mitt i mellan. När jag tryckte på dom snurrade dom runt.
Vi hade sedan en stund över innan skoldagen var slut. Då roade vi oss med att peka på fåglar så dom flög iväg. Max pekade med laserpekaren och Hanna kämpade med att nå även dom fåglar som satt högt uppe.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nu har vi sagt hej då och trevlig sommar till varandra och det är sommarlov för eleverna. Det har varit en ovanligt lång dag i skolan. Jag ...